Nepal, Kathmandu

Hallo hallo,

Ik geniet zo! Jullie zitten, naar de verhalen die ik zo hoor, in regen en kou. Ik zat vanmiddag in het zonnetje op het dakterras van een prachtig restaurant in hartje centrum Kathmandu. De zon schijnt. Overdag zonder jas, soms zelfs zonder trui. De straten zijn vol, hectisch maar heerlijk. Mensen trekken, willen hasj, marihuana, tijgerbalsem of treks aan ons kwijt. Kinderen liggen op de grond lijntjes te snuiven, koeien lopen hier minder maar drukte is er niet minder om. Het is fijn hier ook al kijk ik nu al uit om de rest van het land te gaan bezoeken.

Vrijdagavond ben ik per bus naar Delhi vertrokken (12h). Daar met opkomende zon 40 minuten in een riksja door bruisend Delhi getuft. Heerlijk genieten. Het raast om me heen, hier hou ik van. Op het vliegveld 7 uur wachten. Dikke vent die behoorlijk handtastelijk was van mij afgeslagen. De vlucht verliep goed, een beetje turbulentie. Door de smog van Delhi totaal geen uitzicht. Toen het vliegtuig bij Kathmandu de grond naderde kon ik de toppen van de Mount Everest en vele andere joekels zien. Waanzinnig! In Kathmandu moest ik ipv 2 uur, wegens vertraging van Thom in Bahrain, nog eens 7 uur wachten. Ik trof Duitsers en had een fijne avond. Met wat lokale jongetjes heb ik uren lang met een elastiekje 'balletjes' hooggehouden. Ik heb daar al veel van lokale mensen over de lokalen en het land geleerd. 's Avonds een prachtig hotel. Een beter bed dan hier ooit gehad. Luxe! En bovendien veel cadeautjes uit Holland! Ik ben zo verwend. Grote dank!

Gisteren naar de ambassade geweest voor een verlenging van mijn visa. Ondanks dat half 10 het loket open ging hadden we daar om 6 uur al buiten in de rij moeten staan. Nu zouden we nooit meer aan de beurt komen gezien het loket 12 uur weer zou sluiten. Vandaag dus opnieuw gedaan. Om kwart over 6 zaten wij als 5e in de rij, op de grond kerstbrood (sorry kon niet wachten) te eten en hebben we gekaart, gezongen en gesudokuud tegen elkaar. Toch nog een leuke dag ondanks een erg vroeg begin. Zonder veel moeilijkheden nu het visa aangevraagd. Dat is heel goed nieuws. Begin januari kan ik, als alles goed gaat, het ophalen. Duurt een dag. weer 6 uur er zijn, wachten tot rond 10 en half 2 terug komen om visa dan echt te halen. Door wat 'gezeur' is het gelukt dat onze reisplannen er niet onder leiden. Ik krijg verlenging bij het ophalen zodat we nu eerst uit Kathmandu weg kunnen.

In het kort onze steeds wisselende plannen:

Woensdag 24 december gaan we mountainbiken door de Kathmanduvallei. De bikes zijn gehuurd voor twee dagen. We proberen lokaal ergens te kunnen slapen. Zoniet een guesthouse. Onderweg bezoeken we o.a. de burninggates (lijkverbrandingen) en de mega stoepa.
26 dec: Chitwan national park, met olifantensafari, zwemmen en baden met olifanten, bootrit, jeepsafari, olifanten broed centrum, cultureel programma en meer. 4 dagen, 3 nachten, daarna door met bus naar Pokera.
In Pokera gaan we een korte trek doen, varen op het meer met wijntje en stokbroodje en uiteraard vuurwerksterretjes op de 31e! Verder stad verkennen en zie daar....
4 januari nemen we de bus naar Kathmandu terug. 5 januari gaan we door naar het noorden waar we 2 dagen gaan canyoningen en 1 dag gaan raften.
8 januari haal ik, als alles mee zit, mijn visa op, moet Thom terugreis bevestigen, ga ik tickets regelen voor India terugreis. Een regeldagje.
9 januari misschien nog een dagje mountainbiken door de vallei en bezoekjes aan stoepa's, de bevolking en meer.
10 januari de laatste souvenirs inslaan, een afscheidsetentje en vroeg naar de airport.

De bungeejump die ik i.p.v. een nieuwjaarsduik in de achtertuin wou doen gaat op dit moment niet door. Wie weet of ik me nog bedenk.

Ik ga nu snel stoppen. Moet snel dit heerlijke leven weer in!
Een ontzettende fijne kerst, een prachtig, vernieuwend en actief 2009 alvast.

Veel liefs,
Nynke

Hendrik en Marije 23-12-2008 18:07

Ha leave sus!

Wat'n moai praatsje hast mar wer makke..

'T lyket ús yn elts gefal ek wol wat..

Ek fia dyn site winskje wy dy gesellige krystdagen en fanself in brûsend nij jier

Dikke tut fan ús

Arjanne 23-12-2008 18:14

Eej Thom en Nynes!

Super om weer een update te lezen, leave does! Hele fijne feestdagen en vakantie!

Geniet d'rvan!

Dikke tút!

p.s.graag ook weer wat nieuwe foto's!

Arjanne 23-12-2008 18:15

Heerlijke actieve Nynes-planning ook! En op mijn birthday mountainbiken...

In juli gaan we weer gezellige dingen doen...Misschien met z'n drietjes weer ff chillen @Preston?

Amanda 23-12-2008 19:50

Heej Nynemyn
leuk om wer ris wat fan dy te hearen
lekker de hort op dus, moaie dingen sjen en swimme mei olifanten, bysunder
Geselliche fakânsje
dikke tút Amanda

nelleke 23-12-2008 23:39

Hee Nyn! Lekker genieten van je mooie vakantie en het leven daar, zo te zien lukt dat je prima, hahaha! Tot gauw maar weer, dikke kerstknuffel van mij!

Marieke 24-12-2008 13:46

Hee Truus,

w leuk om weer wat van ja avonturen te horen,wat beleef je daar veel leuke dingen echt super! daarbij lijkt het hier maar saai.Als je toch gaat springen alvast veel succes!

Goeie krystdagen en in lokkich nij jier, Marieke

mariel 26-12-2008 15:01

Heej Nynke,

Super om weer wat van je te horen!!! Wat ga je leuke dingen doen zeg, lekker het land bekijken heerlijk!!! Geniet van je vakantie....en daarna weer terug naar de familie zeker? Nou kijk uit naar je volgende verhaaltje!!
Nu dus aan het baden met Olifanten, wat een belevenis zal dat ook zijn!!
Liefs Mariël

Tante Gitte 28-12-2008 12:17

Hooi Nynke, ik ben te laat om je een gelukkig kerstfeest toe te wensen!..maar ik wens je een fijne jaarwisseling en een geweldig 2009 Liefs tante Gitte